Ihana herätä aamulla kun tietää että ei tarvitse ajaa pitkästä aikaa. Motellin hintaan kuuluu aamiainen ja kävin sitten katsomassa  mitä tällä kertaa olisi tarjolla (Antin vielä loikoillessa...). Tulin takaisin kahden kahvin, tuoremehun ja parin muffinssin kanssa. Se oli siis kaikki mitä aamiaiseen kuului...huippu ravitseva. Ennen lähtöä turistikierrokselle käytiin kävelemässä puistossa ja löydettiin se muistomerkki joka on pystytetty Will Rogerssin muistoksi hänen ajettuaan Route 66. Käytiin myös rannalla uittamassa autiomaan pölyt varpaista...vesi ei ollut muuten mitään järin lämmintä. Istuskeltiin aikamme rannalla kunne huomattiin että bussi lähtisi hetken kuluttua. No vauhdilla motellille ja siinä matkan aikana Antti kerkesi jo saamaan huonon olon jne. Kaupunkikierros kesti n. 4,5 tuntia. Ensin käytiin Venice Beachillä, joka oli melko erikoinen paikka. Paikka kuhisi eri asteen sekoilijoista kaiken maailman kaupustelijoihin. Surffareitakin tiirailtiin mutta kukaan ei just ollu aallon päällä. Matka jatkui suloisten kanavien läpi Santa Monicaan, josta ajettiin vain läpi. Suunnattiin kohti Beverly Hillssiä, matkan varrella ajettiiin mm. rakennuksen ohi jossa on joskus 60-luvulla jaettu Oscareita ja monen julkkiksen asunnon ohi. Ennen Rodeo Driveä ajettiin Regent Beverly Wilshire hotellin ohi (se kuuluisa Pretty Womenista). Sitten olikin edessä Rodeo Drive....Antti luuli että sen takana istuva nainen meinasi päästäää alleen kun takaa kuului vaan voihkaisua aina kun tuli vastaan uusia putiikkeja. Kyllä mullakin silmät oli varmaan aika suurina ja suu auki kun niitä pälyilin. Luojan kiitos tässä kohtaa ei pysähdytty, olisi sen verran kalliiksi tuo pysähdys saattanut tulla. Täältä suunnattiin Hollywoodiin, Hollywood Bulevardille. Käveltiin pitkin Walk of Famea, joka osoittautuikin kapeaksi jalkakäytäväksi. Me kun luultiin että kyse olisi jostain hiukan hohdokkaammasta pätkästä. Lisäksi käytiin nappaamassa kuvat kuuluisasta HOLLYWOOD tekstistä vuoren riinteessä. Kirjaimet näyttää niin pieniltä sieltä kaukaa. Täältä jatkettiin matkaa Farmer's Marketille, jossa syötiin ja ihmeteltiin. Käytiin Antin kanssa kurkkaamassa Dog's Bakeryssä. Siellä myytiin herkkujen lisäksi mm. pikkukoirille bikinejä...Kuski oli oikein mukava ja kertoi kokoajan kaikkea mistä ehkä puolet mehi ohi, merkillinen aksentti josta ei meinannut välillä saada mitään selvää. Lopuksi heittivät takaisin motellille. Oikastiin itsemme hetkeksi ja lähdettiin sitten rannalle löhöämään. Piti mennä uimaan jne. mutta tultiin sitten vilukissoiksi ja jätettiin väliin. Rannalla on yllättävän vilpoisaa vaikka aurinko porottaa kirkkaalta taivaalta. Ennen kun lähdettiin motellilta syömään pakattiin vielä laukut, voi sitä tavaran määrää. Käytiin syömässä Forest Gumpista tutuksi tulleesta ravintolasta, kiva paikka:)

Huomenna on edessä pitkä päivä, auton luovutus klo 14, ja lento lähtee vasta 19.50. Lontoossa edessä 4 tunnin odotus ja Helsingissä ollaan hiukan ennen puolta yötä lauantaina.

Onko juhannuksen viettäjillä muuten krapula ja vapina jo nyt??